mandag 7. mars 2016

Så er jeg i gang. og vil gjerne vise frem de to eslene våre, Sara (til venstre) og Asklepios, mor og sønn.
Sara er en moden kvinne, liksom jeg, og hun er tålmodig og snill. Men når det trengs, så kan hun likevel vise temperament og en jernvilje. Det hender at hun må parkere den rampete, unge sønnen sin i et hjørne i hestehagen, en slags eselskammekrok. Og der må han stå til hun sier fra.
Asklepios er livsglad og med ungdommelig overmot. han strekker seg over gjerdet så langt som det går an, for kanskje er det noe på den andre siden som kan friste en nysgjerrig unggutt.
Disse to herlige skapningen trives her på vår nordjyske landeiendom, der de har et stort område å beite på. Det er skogsområde og grønne enger. Samt "hestehagen", der de har sitt sommerhus.
Men de har også en hovedbolig. Stallen deres var opprinnelig husets garasje, som min mann har innredet til en lun og hyggelig stall. Her kan de rulle seg i nytelse og livsglede i sagflisen som gulvet deres er bestrødd med. Og det elsker de! De stønner og piper av fryd, mens de sparker fra med alle fire beina for å komme rundt og rundt og rundt ...
Sara er 17 menneskeår, men hvor menge eselår det er, skal være usagt. men hun er altså en godt voksen dame. Født på Tveit, i Sørnorge og hentet til Lista av min greske husbond.
Asklepios er derfor født på Lista i 2009.
I 2011 emigrerte de til Danmark sammen med oss, og med de to kattene våre. Og det tror jeg ikke at de har angret på!
Som dere skjønner, så er vi blitt danske bønder på våre gamle dager, og vi har fått den eiendommen som er skreddersydd til oss. Og til disse to!
Og nå som jeg er kommet i gang her, så vil jeg
etter hvert presentere både oss, eiendommen og de andre husdyrene her på gården. Samt mine bøker. Men jeg synes at disse to er så praktfulle at de skulle være førstemann ut!
 See you around!

2 kommentarer:

  1. Skjønner godt du presenterer dem først, de er jo bare sååå nydelige.

    SvarSlett
  2. Ja, de er herlige, synes vi i alle fall. Og snille. :-)

    SvarSlett