mandag 7. mars 2016

De to andre som var med oss på flyttelasset var Pysabella (til venstre) og Katterina.
To bortskjemte og arrogante jenter. Mor og datter.
Pysabella er født i Fjotland, Kvinesdal i Sørnorge i 2007, og hennes datter kom til verden året etter hos oss på Lista.
Det sies at katter ikke kan flyttes på, men disse to er i sitt tredje hjem nå, Og i land nummer to.
Nå, ja, det var jo ikke uten protester da de skulle innlemmes i det siste flyttelasset, så det ble nødvendig å dope dem ned, slik at de sov seg gjennom reisen over havet.
Men det nye hjemmet ble en hyggelig overraskelse!
Her er det uendelige jaktmarker! Og i takknemlighet har de innbrakt utallige gaver, i form av mus, mosegriser, muldvarper - og dessverre fugler. Alt avlevert i gangen vår eller under kjøkkenbordet. Det vil altså si, de døde!
Men det har vært en håndfull, eller enda mer,med levende mus, som livredde har sprunget rundt i det store huset vårt. Og min lille greker etter - med fluesmekker.
Heldigvis har han vunnet hver gang - omsider ... Musen har fått et slag som har gjort stakkaren bevisstløs, slik at dens overmann har kunnet lempe den ut, der den enten har kommet til bevissthet igjen og sprunget i frihet - eller den har utåndet,
Den siste musen som ble tatt som gissel her på Nøjsomheden, søkte ly , desperat av skrekk, i min seng ...
Maiguddness, jeg kjente noen som løp over dyna og til siden av sengen, og da jeg tok på den ... Eeeek! Lyset ble tent, min ridder i sidesengen grep fluesmekkeren en lang og frustrerende jakt begynte.
Det endte med at alt sengetøyet måtte av sengen, madrassen måtte vekk, og der, innved veggen sto den livredde Minnie Mus! Et øyeblikk. Og så var hun vekk. Jakten var i gang igjen til inn i de små timer. De bitte små timer ... Men til slutt lyktes det, og stakkaren ble lempet ut av døren på soverommet, og sengen ble bekledd igjen.
Etter dette opptrinnet, er døren til bryggerset, der katteluken er, blitt stengt om natten, og ingen gaver er blitt levert etter det,
Kattene er fornærmet. De skriker utenfor soveromsdøra, blir sluppet inn og blir inne resten av natten.

4 kommentarer:

  1. Kjempe fin blogg du har :D

    SvarSlett
  2. Takk for det. Dette er nytt for meg, så jeg har ikke helttaket på det. Leser heller ikke blogger, men har merket meg at mange forfattere gjør dette,og kommer dermed videre ut. ;-)

    SvarSlett
  3. kjenner til det ;O) at de roper utenfor soverommet , hylte sånn i begynnelsen de dro inn dyr , at de har begynt å gi meg lekemusene igjen ;O)

    SvarSlett
  4. Ja, det er ikke lett å få slutt på. Det er jo instinktene deres. :-D

    SvarSlett