søndag 13. mars 2016

Livet ...

Livet er ikke statisk.
Det forandrer seg hele tiden, ruller videre og videre.
Verden endrer seg, venner endrer seg, dine barn blir voksne, din livssituasjon går stadig inn i nye faser,
- og du forandrer deg.
Hele tiden.
Utviklingen kan avstedkomme både godt og vondt,

men den kan ikke stoppes.
Tiden kan ikke bremses opp og parkeres.
Kroppen vår eldes
og forstanden modnes.
Temperamentet kan ofte dempes, vi mildnes med årene -
eller blir bitre og krasse.
Det er et valg vi stort sett har.
Når jeg etter alle disse årene på denne planeten, ser bakover,
er forandringen så enorme, så overveldende, at jeg aldri kunne ha fantasert meg til alt dette.
Verden er en helt annen, men er den bedre eller verre?
Også jeg er forandret,
Og er jeg et bedre menneske enn jeg var som ung?
Det håper jeg,
så er det likevel ikke så helt forkjært at jeg er endt opp som en antikvitet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar