søndag 17. april 2016

Krimbok litt annerledes enn de fleste andre.

Jeg er egentlig ikke noen krimelsker, og jeg tror aldri at jeg selv vil kunne skrive en kriminalbok.
Jeg synes at de fleste ligner hverandre, men en gang i blant dukker det jo opp noen som skiller seg ut fra majoriteten.
Og denne gjør nok det.
Kristine Lindhøy er mor til to barn med spesielle behov, og selv er hun plaget av astma.
Hennes første bok handler om nettopp dette. Om barn som har en diagnose.
Den neste boken hun skrev er nok en krimbok, men også her forteller Kristine om syke barn
Forfatteren har en svært godt innsyn i politiarbeid og vet veldig mye om de forskjellige alvorlige sykdommer som mange barn lider av,
Ut fra dette har hun skrevet sin første krimbok.
Jeg tror at hun må ha gjort et grundig researcharbeid for å vite så mye som hun legger for dagen her.
Hun forteller en hjerteskjærende historie om barn med forskjellige diagnoser som forsvinner, om mødrenes fortvilelse, om kidnapperens motiv og om politiets nitidige arbeid for å redde barna.
Det er tydelig at barn med spesielle behov ligger Kristine på hjertet.
Og det er forståelig for meg.

Bokens bakside sier:
En seksåring får lov til å være alene på lekeplassen i Sande sentrum mens moren er på butikken og handler.
Når hun går for å finne datteren, er barnet sporløst forsvunnet.
Førskolejenta lever med en alvorlig sykdom, og har tidligere gjennomgått en lungetransplantasjon.

Mer skal jeg ikke røpe her, men anbefaler boken til deg som liker krim. Og til deg som er glad i barn.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar